[suikerfeest deel 2] Ramadan is meer dan vasten
- Food-en-retail
- 17 jul 2015 @ 12:01
- Link
-
Abdelaziz Aouragh
Islamic Branding expert
PURESAFY - WinkelenDoelgroepen
- 17 jul 2015 @ 12:01
- Abdelaziz Aouragh
Puur vanuit een marketingperspectief heeft MarketingTribune in samenwerking met bureau Pure Safy Branding een Suikerfeest-special georganiseerd. In vorm van drie artikelen door expert Abdelaziz Aouragh. We zien dat de trend van inspelen op het Suikerfeest (nog) niet is opgemerkt door marketeers. Terwijl er door in te haken een grote onontgonnen doelgroep te bereiken is. Wij hopen dat jullie door deze special meer inzicht zullen krijgen in wat de mogelijkheden zijn om deze doelgroep voor jullie te winnen. Deel 2, inclusief drie inhaaktips voor marketeers.
De Ramadan is afgelopen en dit wordt afgesloten met Eid ul-Fitr oftewel bekend als Suikerfeest. Toch willen wij wat tips geven voor de volgende Ramadan, dit kan namelijk voor jullie een terugkerende traditie zijn, wat prima in jullie issue kalender zou passen. Probeer al ideeën op papier te zetten die je voor de volgende Ramadan wilt uitschrijven. Een minder bekend aspect van de Ramadan is dat deze maand niet alleen over vasten en abstinentie gaat. Het is vooral een leerschool die de moslim weer bewust moet maken van zijn dagelijkse gedrag.
Een voorbeeld is dat alle Marokkaanse tv-kanalen extra aandacht geven aan wat de beste voeding is en hoe deze geconsumeerd moet worden. Zoals het wel of niet invriezen van groente en fruit en welke voedingswaarden daarmee wel of niet verloren gaan. De moslim is in deze maand extra gevoelig voor merken die bepaalde kernwaarden uitstralen: zuiverheid, oprechtheid, diepgang en karakter.
Tip 1: Denk niet dat moslims tijdens de Ramadan geen consumptiegoederen kopen! Integendeel, er wordt massaal ingekocht en na zonsondergang wordt er van alles aan nieuwe producten uitgeprobeerd. Tijdens de Ramadan is de koopdrempel dus juist lager.
Tip 2: Sampling-acties worden door veel voedingsmerken uitgevoerd op grote events. De Ramadan wordt hierbij doorgaans vergeten. Na zonsondergang vindt het 'Taraweeh-gebed' plaats. Dit wordt gezamenlijk en tegelijkertijd uitgevoerd, dus de moskeeën zitten vol met potentiële klanten. Probeer eens om bij een aantal moskeeën te samplen. Je zult je verbazen welke positieve reacties je zult ontvangen!
Tip 3: Tijdens de maand Ramadan worden er veel lezingen gehouden. Veel moslims zijn in deze periode van bezinning actief op zoek naar nieuwe kennis. Ook dit is een marketingkanaal dat veelal onbenut blijft. Zorg dat je voor of na een lezing bij jou in de buurt jouw kortingsvoucher, brochure, pamflet enzovoort mag aanbieden.
(En maak niet de uitglijder door bij tip 2 en 3 schaars geklede dames naar de moskeeën te sturen om uit te delen…)
Abdelaziz Aouragh
Lees vanavond het slotdeel (3) van onze Suikerfeest-special
Ramadan-inhaakcampagnes
Voorbeeld van aan het Suikerfeest aangepaste winkelinrichting
-
Abdelaziz Aouragh
- Werkt bij: PURESAFY
- Functie: Islamic Branding expert
- Website:http://www.puresafybranding.com
- Profiel »
- doelgroep
- xpert
- trend
- inspelen
- inzicht
- marketeers
- Marokka
- tips
- Suikerfeest
- Suikerfeest-special
- moslim
- EID
- Abdelaziz Aouragh
- Pure Safy Branding
- doelgroep
- islam
- winnen
- special
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management